måndag 9 juli 2012

Lördagen den 7 juli


Svårt att veta vad han pratar om när det mest är grymtningar, gurgel och yl som kommer ur honom men jag misstänker att han berättar för trädet om hur han rullade från mage till rygg för första gången tidigare samma dag här. Eventuellt svär han över sin mor som ska föreviga allt på bild också.

Det var nämligen som så, att jag hade lagt honom på sängen för att klä mig. Som vanligt lade jag honom på mage och som vanligt sjöng jag oavbrutet för att få honom att tappa fokus på hur mycket han hatar att ligga så där. Men så plötsligt skrattade han till, rullade runt och tittade på mig som om det var det enda han har gjort i hela sitt liv. Jag sprang omkring som en glödgad gris och hoade av glädje en kort stund innan jag hämtade kameran för att återskapa stunden. Fast det gick inte alls, vilket man kan förstå. Vem skulle inte bli sur om en hoande gris vände tillbaka en till ställningen man hatar när man äntligen har lyckats ta sig därifrån? Återstår att se om han har förtroende att rulla runt i mitt sällskap igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...