onsdag 3 oktober 2012

Öroninflammation - check


Jorå, det var en öroninflammation och vi är nu inne på tredje dagen av fem med penicillin. Hujedamig vilken plåga det är att ge det till en sexmånadersbebis. Det är för mig ett under att vi lever i en tid där mobiltelefonerna har blivit så high tech att man inte hade behövt ha med sig något annat till en öde ö, men samtidigt inte har lyckats åstadkomma ett bebispenicillin som ges i rumpan. Som det är nu måste vi tvinga i honom en äcklig sörja (värre än grönsakspurén jag gjorde härom veckan) i flytande form, genom att hålla fast honom och täppa till näsan. Det får en att känna sig ungefär som världens sämsta människa, även fast man egentligen gör bra. Jag har bara luktat på det och låt mig säga att jag förstår vår son till FULLO när han gråter och får kväljningar så fort penicillinet nuddar munnen.  Tacka gudarna att vi bara har två dagars medicinering kvar.

4 kommentarer:

  1. Stackars Isak, och stackars hans föräldrar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit rätt tufft, men nu är det bara en dos kvar och sedan är det äntligen över!

      Radera
  2. Hemska tid! Hoppas att penicillinet hjälper snart!

    Men finast med katt på katt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Nu är allt som vanligt igen. Isak är i gasen dygnet runt och vi andra lider av konstant sömnbrist! Skönt.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...