tisdag 16 april 2013

Lite för duktig


Först tog han sig med stor möda upp i soffan. Sedan tog han sig helt utan möda upp på soffkanten, där han ställde sig och fick tag på böcker. Redan här fick jag mild panik (står alltså så nära på första bilden att han skulle ha trillat direkt i min famn om han tappade balansen), men tänkte att med tanke på hur mödosamt det är för honom att ta sig upp i själva soffan så lär man ju hinna med innan han står på kanten, nästa gång. Jo jo. Jag tittade åt sidan i fem sekunder efter att jag satt honom på golvet, sedan stod han på kanten igen. Precis när jag rusade fram fick han tag på det han var ute efter, släppte taget och trillade bakåt. Fnissandes. Nöjdast av alla. Så nu har jag möblerat om och flyttat soffan från bokhyllan in till mitten av rummet. Isak verkar tycka att det är oerhört praktiskt, eftersom att det blev mycket lättare för honom att byta plats på böckerna och filmerna nu.

Inte säker på att det var en jättebra idé på det stora hela dock. Vi måste bulta fast bokhyllorna i väggen nu, så att han inte välter dem och får Alex tegelstensromaner i skallen när han försöker klättra upp för hyllplanen. Det testade han givetvis på en gång. Sedan försökte han klättra upp på soffkanten igen, så fort han kom upp i soffan. Skillnaden mot innan är att han kan trilla både fram- och baklänges nu när vi har den mitt i rummet. Vi kanske ska skippa det där med möbler helt ett tag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...