onsdag 30 januari 2013

Dålig dag


Idag ska jag till doktorn med världens ömtåligaste lilla person. Fast det är inte för att han är ömtålig som vi ska till doktorn, utan för att doktorn var sjuk när vi var på tiomånaderskollen förra veckan. Tänkte i alla händelser att jag ändå kan passa på att få hjälp med att kolla om det är kindtänder som är på väg, eftersom att han bara biter oss i fingrarna när vi ska göra det själv. Det gör säkert mig till en irriterande förälder som inte förstår att rutinkoll är rutinkoll och det som inte är rutin är sådant man bokar tid för. Men då får jag väl vara det då. Vi kan ju inte proppa hans rumpa full med alvedon bara för att och läkartid med hänvisning till att han är ledsen, det tror jag faktiskt inte att vi får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...