onsdag 25 april 2012

Ett annat mirakel än vi tänkt oss

Två saker har skrämt mig extra mycket med barn även innan jag blev gravid. Navelsträngens förruttnelse och kolik. Det första överlevde vi på fem dagar, det andra vet vi inte än om det är något vi kommer att behöva överleva. Kvällarna är fortfarande en kamp så jag har redan ställt in mig på kolik (för då kommer jag blir så himla glad om det inte är det, förstår ni), men riktigt säkra kan vi inte vara.

Företagen vet så klart att kolik är en skräck för många, därför skapar de produkter som desperata föräldrar ska köpa för jättedyra pengar. En sådan produkt är vaggan Mawok. Läser man om den på företagets hemsida förstår man inte hur man ens har kunnat ha en stabil uppväxt själv utan det här mirakelmedlet. Den är ergonomisk, den vaggar precis som gravidmagen, den ger trygghet, den botar kolik och förmodligen får den blinda att se. Den kostar även närmre 2000 kronor. Lite dyrt för något som inte kan användas mer än fyra månader, men jag är inte den som är den. Nej då, jag är den som letar upp saker på Blocket. Mitt i Isaks söndagsuppror, när allt kändes rätt hopplöst, hittade jag en Mawok där för 600 kronor. Som en skänk från ovan!


Glada i hågen och fyllda av hopp köpte vi vaggan i måndags och lite senare samma kväll kunde vi testa den på en mycket skeptisk son. Nu hade han typiskt nog sovit precis innan så miraklet uteblev för stunden, men redan till natten blev det ett faktum. Isak sov nämligen utan protester för första gången i sin egen spjälsäng. Nej jag skojar inte. Det är faktiskt helt otroligt vad en Mawok kan åstadkomma!


Lite skeptisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...