måndag 28 maj 2012

Ett socialt geni (hade tidigare erfarenheter gjort mig vis hade jag väntat med att skriva det här inlägget till imorgon)


Kontentan av en grillning hos Frallans professor i Täby i lördags och ett besök på jobbets filial i Handen idag är att man kommer väldigt långt med joller, leenden och sömn i sociala sammanhang. Om man är nio veckor alltså. Tror inte att Frallans professor hade blivit lika imponerad om det var jag som jollrade och sov genom grillningen. Hur som helst så är detta så klart fantastiskt skönt och nervositeten som tidigare varit ganska påtaglig inför varje offentligt framträdande är på väg att försvinna helt. Trots att jag blev lite bränd av att konstatera "ja jag har ju i alla fall sluppit mjölkstockning" (avverkade den tredje i helgen) kastar jag mig alltså djärvt in i leken igen och konstaterar: vi har världens bästa besöksbebis.

Nu återstår det bara att se hur han klarar den stora prövningen imorgon. Första föräldraträffen (vid den okristliga tiden tio på morgonen, vilket ökar oddsen för att vi båda kommer att jollra, sova och dregla den här gången, vi som i vanliga fall inte går upp förrän tio). Bli inte förvånade om jag skriver nästa inlägg svärandes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...